? ??????????????Unbelievable (Pink)? ????? ?? ???Rating: 4.8 (83 Ratings)??76 Grabs Today. 21223 Total Gra
bs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????Love to Hate? ????? ?? ???Rating: 4.7 (51 Ratings)??62 Grabs Today. 18559 Total Grabs. ??????Preview?? | BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, March 16, 2010

cEmpedAk...cemPeDaK..CeMpeDak~~

Ohhh...gumbiranya aku hari ni, hari yang aktif, bermanfaat dan keinginan yang dipenuhi.


Esok planning nk pegi air terjun Banting Murung, kali ke 3 pergi,hehehe. Then, kuar la g memborong barang2 nak picnic esok. So, kitaorang pun bergerak la beramai-ramai pegi beli barang2 kat Carefour. Di dalam Carefour, sibuk memilih barang2...jeng3~~hidung ni terbau la pulak 1 bau yang diidam-idamkan..buah CeMpeDak. Baru hari ni aku jumpa buah cempedak di bumi Makassar nih. Fuh, cair air liur..Tercari-cari la dimana buah kegemaran aku tu. Cari punya cari sampai pak Carefour tu heran tengok aku dok sniffing, malu pun da jgak..hakhakhak.
Akhirnya, bila aku toleh je belakang tempak buah-buahan...nah!!bertimbun buah cempedak ku. Tu la pepatah Melayu da cakap, ' Gajah depan mata tak nampak, kuman seberang laut tu yang jumpa'..betul ka peribahsa ni..hahaha
Pa lagi yang ditunggu, dengan muka bahagianya aku beli...hehehe..End Of Story~~


~~Buah cempedak di luar pagar,
ambil galah tolong jolokan,
saya budak baru belajar,
salah dan silap tolong tunjukan~~ceewaaahh!!

2 comments:

Pika pongpong said...

whoaaa... org seberang dpt makan cempedak.. org sini tiba2 berkata : "eh.. ada ka buah nama cempedak??? a'ah la.. lupa.." akibat dah berzaman x makan.. hihi..

;p

syaza said...

hahaha..lawak la pong2..
nak kena bwak p pameran buah2an MALAYSIA nih~~hihi