? ??????????????Unbelievable (Pink)? ????? ?? ???Rating: 4.8 (83 Ratings)??76 Grabs Today. 21223 Total Gra
bs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????Love to Hate? ????? ?? ???Rating: 4.7 (51 Ratings)??62 Grabs Today. 18559 Total Grabs. ??????Preview?? | BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, February 27, 2010

m a r i l a h .......


12 Rabiulawal...tarikh yg mengajar aku erti rindu, seorang rasul junjungan Nabi Muhammad SAW telah lahir and memberi sinar di dunia ini. Aku rindu and tingin sangat nak jumpa Rasulullah..tp persoalannya, adakah aku cukup sedia nk berjumpa ngan beliau..
Klau iman ni setipis kulit bawang, jangankan menatap wajah beliau..nak bau syurga pun ssah rasanya...

So, bersempena ngan maulidur rasul ni..da bnyak aktiviti yg djalankan. Salah 1 nya aku nak crta kat sni malam pengajian( pengajian=ceramah). Membincangkan akhlak2 Rasulullah yg sewajarnya kita suma contohi. One of the point..sifat seadanya Rasulullah : ZUHUD

Tapi, banyak orng salah tafsir zuhud tu macam mana. Tafsiran yg salah :-

Ali : Abu, awat hang x slin2 baju tu. Dok pakai baju tu ja..busuk la oi!!
Abu : Aku zuhud la...sederhana ja, xpyah dok membaziaq beli yg baru..
( tp klau dah busuk macam tu, macam mana nak mengadap Allah)~~contoh je erk~~

yang dikatakan zuhud tu bila_________
::da handphone yg elok lagi,xpayah la nak mmbazir tukar yang baru
::bersederhana dalam berbelanja time beli barang dapur..bli bnyak sampai date expired, barang xabeh mkan lg..(tu la contoh2nya)

Arti kata serdahana tu bkannya kita tidak perlu berusaha untuk mendapatkan sesuatu yang lebih baik. Tapi, tidak terlalu terleka untuk mengejar kebaikan hingga alpa tanggungjawab terhadap Allah.

Bila dipikirkan balik, napa Rasulullah tidak hanya berdoa pada Allah dengan mengurniakan beliau emas setinggi gunung so that, meringankan beban kewangan utk beliau berdakwah di jalan Allah..?
Sbab... Rasulullah nak PROSES yang bleh dgunakan utk mencapai 1 matlamat.

Macam kita jgak, bkannya study utk dapat pointer elok ja. But THE WAY we get the pointer will make us more wiser. Ni klau asyik tiru orang je pointer elok pun xsyok gak,sbb kta tau bkan usaha kita.

Okeh...stakat tu dlu nasehat:D

Masa sambutan maulidur Rasul ni, da gak aku join pertandingan2..pertandingan poster n pertandingan iphoto(gmbar snap tercantik).
Alhamdulillah..xsangka aku dapat no 2 dlm iphoto. Gambar aku snap lepas baca Al-quran malam tu yang menang. Btol la..bila kita beribadah, hati tenang..so, banyak la idea yang datang...hehehe:D




~~ni la gambarnye~~

3 comments:

Pika pongpong said...

caya lah hg shut!!
no.2 tu...
mmg terbukti lah
darah seni hg.. masih lagi mengalir..
hahaha...

btw..
yup2...
muhammad rasulullah..
pembawa rahmat seluruh alam..

p/s: ak rajen gak jalan blog hg.. n aku mmg sukaaaaaa blog walking.. tp blo g senirik males sket..

nati pas bulan 3 aku update ye..
pas tukaq layout baru..
;p


last word,,,

chiyooookkkkkkk Dr.Noor Syaza Ismail... wanna be..

amin..

syaza said...

ohh..my luvly pren,last word 2 sngat terharu..maceh2..hukhuk..(T.T)aminnn

Pika pongpong said...

sesuaiiiii kottt...
nampak lawa bila buat frame letak kat atas meja n depan pintu
hek hihi..
(sedap pulak aku tngok..)
aminnn....