? ??????????????Unbelievable (Pink)? ????? ?? ???Rating: 4.8 (83 Ratings)??76 Grabs Today. 21223 Total Gra
bs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????Love to Hate? ????? ?? ???Rating: 4.7 (51 Ratings)??62 Grabs Today. 18559 Total Grabs. ??????Preview?? | BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, February 16, 2010

N U R....

Salam permulaan...

Time aku cti semester hari tu, aku da join PERMAI..( Perhimpunan Mahasiswa Malaysia di Indonesia ) kat Bandung..1 of my meaningful activities during those holidays :D
Dah lama aku xjoin majlis2 ilmu cam ni lepas je abeh spm, ye la kan bila kat umah je leka ngan tv..hehehe

Alhamdulillah...lepas program ni aku da la dpat input yg memang menjentik sanubari hati aku..which is HIDAYAH

Bila ckap psal hidayah Allah, bleh nk kongsi certa so that i'll not forget till the end of my life:)..

Bermula lah cerita bdak nkal ni time sekolah rendah dulu. Nakal dia tak lekat kat umah sampai ayah dia kena kunci basikal simpan bawah rumah. So, sembahyang tu memang xlekat la kan...

Then, nak dipendekan cerita..parents dia antar la bdak ni kat 1 summer camp during skul break. Dalam hati bdak tu memberontak la xnak pegi.."..nak wat pa p camp tu, abeh masa je..tengok tv kat umah best la cti2 sekolah ni.."

Alhamdulillah..Allah masih sayang kat budak nkal ni. DieberiNya hidayah ntok menegakan tiang agama dia. Started from that day..Alhamdulillah bnyak2 dia dah lekat solat. Klau x ntah bla la 'aku' nak berubah ke jlan benar...hehehe:D

Balik pulak kisah p PERMAI...
Ustaz yg kndalikan program ni adalah Ustaz Ashari..
Dalam bnyak2 ksah yg dia ceritakan...aku nak kongsi skit pasal zaman perkembangan Islam. Ustaz Ashari da merumuskan dari hadis pa ntah aku xingat(hehehe..mmg nenek tol), ISlam akan mengalani 4 zaman:
1st:: zaman jahiliah b4 lahirnya nabi muhammad SAW.
2nd:: zaman Nabi Muhammad SAW jadi rasul
3rd:: zaman kejatuhan Islam ( selepas wafatnya nabi Muhammad )
4th:: zaman kemangkitan Islam...

FYI, abes ja empat2 zaman ni..Insyallah,kiamat la dunia ni..
"The question is.. kta skrang duk lam zaman pa..??" Itulah persoalan Ustaz Ashari yg dtujukan kat kami..

Semua org xtau nak jwab apa..Last2, Ustaz gak yg jwab..Biasala nk cepatkan masa,tanya soklan jwab sendiri..hehhe.

"Kita skang kat zaman yg ke 4.." Gulp!!terkezut aku dengar. Maksud kata ustaz, kiamat mmg dah nk dkat..
Menurut usatz::
Salah 1 tanda kebangkitan umat Islam skang ni adalah jumlah umat Islam dah semakin bertambah di negara2 membangun macam kota LOndon n sebagainya...

So..pndaila kta pkir n bertindak untuk mghadapi 'dunia mendatang'..;D


0 comments: